disertacija
Međuovisnost institucionalnoga okvira i društveno odgovornih strategija poduzeća

Nikolina Markota Vukić (2016)
Sveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovMeđuovisnost institucionalnoga okvira i društveno odgovornih strategija poduzeća
AutorNikolina Markota Vukić
Voditelj/MentorMislav Ante Omazić
Sažetak rada
Društvena odgovornost poduzeća predstavlja predmet je mnogih istraživanja, posebice zbog svoje turbulentnih promjena u društvu i okolišu. Dosadašnja praksa poslovanja pokazala je kako je društvena odgovornost važna za održivost rasta i razvoja društva i gospodarstva. Pri tome nije dovoljna samo aktivnost poduzeća u domeni društvene odgovornosti, već su važne i karakteristike institucionalnog okvira unutar kojeg poduzeća posluje. Analiza dosadašnjih istraživanja pokazala je kako ova tema nije do sada dovoljno ispitana. Rad je usredotočen na nekoliko područja: (i) utjecaj razvoja formalnog i neformalnog institucionalnog okvira na kvalitetu društveno odgovornog izvještavanja, (ii) utjecaj stakeholderske orijentacije poduzeća na kvalitetu društveno odgovornog izvještavanja, (iii) utjecaj djelatnosti i zemlje poduzeća na društveno odgovorno izvještavanje, (iv) utjecaj društveno odgovornost izvještavanja na oblik društveno odgovorne strategije. Kako bi se ispitalo navedeno područje, provedena su dva opsežna istraživanja. Prvo istraživanje provedeno je analizom objavljenih izvještaja o društvenoj odgovornosti poduzeća u različitim zemljama Europske unije (Austrija, Italija, Francuska, Njemačka, Nizozemska, Švedska, Švicarska, Velika Britanija, Belgija i Hrvatska), pri čemu se analizirao utjecaj različitih institucionalnih i stakeholderskih okvira odabranih zemlja uzorka na kvalitetu društveno odgovornog izvještavanja poduzeća. Drugo istraživanje provedeno je pomoću online ankete na uzorku poduzeća iz navedenih zemalja gdje se ispitala povezanost društveno odgovornog izvještavanja poduzeća i oblika njegove društvene strategije koju provodi. Provedena empirijska istraživanja, analiza rezultata, testiranje hipoteza mogu poslužiti za bolje razumijevanje društvene strategije koje poduzeća provode u odnosu na razinu i kvalitetu njihovog izvještavanja o društvenoj odgovornosti unutar određenih institucionalnih i stakeholderskih okvira.
Ključne riječidruštveno odgovorno poslovanje društveno odgovorno izvještavanje društvene strategije poduzeća institucionalna teorija stakeholderska teorija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Interaction between institutional frame and corporate social responsibility strategies
Povjerenstvo za obranuDarko Tipurić (predsjednik povjerenstva)
Sanda Rašić Jelavić (član povjerenstva)
Želimir Dulčić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
UDK330
DRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija. Ekonomska znanost
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjposlijediplomski doktorski
Naziv studijskog programaEkonomija i poslovna ekonomija
Akademski / stručni nazivdoktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija
Kratica akademskog / stručnog nazivadr. sc.
Vrsta radadisertacija
Jezik hrvatski
Datum obrane2016
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Corporate social responsibility is the subject of the number of the research, due to turbulent changes in society and the environment. Current business practice has demonstrated that social responsibility is important for the development and growth of the society and economy. However, corporate activities are not enough in the domain of social responsibility, but characteristics of the institutional frame are also important. Analysis of the previous research has indicated that this topic has not yet been researched to the high level. This research is focused on following areas: (i) impact of the formal and informal institutional frame to the quality of corporate social responsibility reporting, (ii) impact of the stakeholder orientation to the quality of corporate social responsibility reporting, (iii) impact of the industry and the country to the quality of corporate social responsibility reporting, and (iv) impact of the corporate social responsibility reporting to the corporate social strategy. Main research question is to describe a corporate social responsibility reporting among different institutional and stakeholder frameworks. Therea are two theory frameworks in order to answer a main research question. First, with the understanding of the institutional and stakeholder theory, following research questions will be answered in this research: 1. Is there a difference between CSR reporting depending on the institutional and stakeholder framework? 2. Is there a dialogue between company and their stakeholders? 3. What kind of CSR strategy do companies apply according to a certain institutional and stakeholder framework?
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)corporate social responsibility Corporate social responsibility reporting corporate social strategy institutional theory stakeholder theory
Verzijaobranjena verzija
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
NapomenaU radu je dostupan prošireni sažetak na engleskom jeziku.
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:148:107985
PohranioSilvana Brozović