doctoral thesis
Interaction between institutional frame and corporate social responsibility strategies

Nikolina Markota Vukić (2016)
Sveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
Metadata
TitleMeđuovisnost institucionalnoga okvira i društveno odgovornih strategija poduzeća
AuthorNikolina Markota Vukić
Mentor(s)Mislav Ante Omazić
Abstract
Društvena odgovornost poduzeća predstavlja predmet je mnogih istraživanja, posebice zbog svoje turbulentnih promjena u društvu i okolišu. Dosadašnja praksa poslovanja pokazala je kako je društvena odgovornost važna za održivost rasta i razvoja društva i gospodarstva. Pri tome nije dovoljna samo aktivnost poduzeća u domeni društvene odgovornosti, već su važne i karakteristike institucionalnog okvira unutar kojeg poduzeća posluje. Analiza dosadašnjih istraživanja pokazala je kako ova tema nije do sada dovoljno ispitana. Rad je usredotočen na nekoliko područja: (i) utjecaj razvoja formalnog i neformalnog institucionalnog okvira na kvalitetu društveno odgovornog izvještavanja, (ii) utjecaj stakeholderske orijentacije poduzeća na kvalitetu društveno odgovornog izvještavanja, (iii) utjecaj djelatnosti i zemlje poduzeća na društveno odgovorno izvještavanje, (iv) utjecaj društveno odgovornost izvještavanja na oblik društveno odgovorne strategije. Kako bi se ispitalo navedeno područje, provedena su dva opsežna istraživanja. Prvo istraživanje provedeno je analizom objavljenih izvještaja o društvenoj odgovornosti poduzeća u različitim zemljama Europske unije (Austrija, Italija, Francuska, Njemačka, Nizozemska, Švedska, Švicarska, Velika Britanija, Belgija i Hrvatska), pri čemu se analizirao utjecaj različitih institucionalnih i stakeholderskih okvira odabranih zemlja uzorka na kvalitetu društveno odgovornog izvještavanja poduzeća. Drugo istraživanje provedeno je pomoću online ankete na uzorku poduzeća iz navedenih zemalja gdje se ispitala povezanost društveno odgovornog izvještavanja poduzeća i oblika njegove društvene strategije koju provodi. Provedena empirijska istraživanja, analiza rezultata, testiranje hipoteza mogu poslužiti za bolje razumijevanje društvene strategije koje poduzeća provode u odnosu na razinu i kvalitetu njihovog izvještavanja o društvenoj odgovornosti unutar određenih institucionalnih i stakeholderskih okvira.
Keywordscorporate social responsibility Corporate social responsibility reporting corporate social strategy institutional theory stakeholder theory
Parallel title (English)Interaction between institutional frame and corporate social responsibility strategies
Committee MembersDarko Tipurić (committee chairperson)
Sanda Rašić Jelavić (committee member)
Želimir Dulčić (committee member)
GranterSveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
PlaceZagreb
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Organization and Management
UDK330
SOCIAL SCIENCES
Economics. Economic science
Study programme typeuniversity
Study levelpostgraduate
Study programmeEconomics and Business Economics
Academic title abbreviationdr. sc.
Genredoctoral thesis
Language Croatian
Defense date2016
Parallel abstract (English)
Corporate social responsibility is the subject of the number of the research, due to turbulent changes in society and the environment. Current business practice has demonstrated that social responsibility is important for the development and growth of the society and economy. However, corporate activities are not enough in the domain of social responsibility, but characteristics of the institutional frame are also important. Analysis of the previous research has indicated that this topic has not yet been researched to the high level. This research is focused on following areas: (i) impact of the formal and informal institutional frame to the quality of corporate social responsibility reporting, (ii) impact of the stakeholder orientation to the quality of corporate social responsibility reporting, (iii) impact of the industry and the country to the quality of corporate social responsibility reporting, and (iv) impact of the corporate social responsibility reporting to the corporate social strategy. Main research question is to describe a corporate social responsibility reporting among different institutional and stakeholder frameworks. Therea are two theory frameworks in order to answer a main research question. First, with the understanding of the institutional and stakeholder theory, following research questions will be answered in this research: 1. Is there a difference between CSR reporting depending on the institutional and stakeholder framework? 2. Is there a dialogue between company and their stakeholders? 3. What kind of CSR strategy do companies apply according to a certain institutional and stakeholder framework?
Parallel keywords (Croatian)društveno odgovorno poslovanje društveno odgovorno izvještavanje društvene strategije poduzeća institucionalna teorija stakeholderska teorija
Versionaccepted version
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
NoteU radu je dostupan prošireni sažetak na engleskom jeziku.
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:148:107985
CommitterSilvana Brozović