disertacija
Utjecaj ključnih činitelja uspjeha pri odabiru poslovne strategije nastupa građevinskih poduzeća na inozemnim tržištima

Lana Lovrenčić Butković (2016)
Sveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovUtjecaj ključnih činitelja uspjeha pri odabiru poslovne strategije nastupa građevinskih poduzeća na inozemnim tržištima
AutorLana Lovrenčić Butković
Voditelj/MentorMariza Katavić (mentor)
Marijan Cingula (komentor)
Sažetak rada
Današnja razina globalizacije i intenziviranje svjetske konkurencije rezultirala je povećanjem broja poduzeća koja teže internacionalizaciji svog poslovanja, a internacionalizacija građevinskih poduzeća dobiva sve veći značaj i dolazi u fokus istraživačkog interesa unutar, ali i izvan akademske zajednice. Ona predstavlja veliki izazov pogotovo za menadžere i vlasnike građevinskih poduzeća prije svega zbog specifičnosti same građevinske industrije. Odabir koju poslovnu strategiju nastupa na inozemnom tržištu odabrati, za poduzeće predstavlja skup velikog broja unutarnjih i vanjskih činitelja. U ovom istraživanju poslovne strategije nastupa na inozemnom tržištu kategorizirane su u dvije osnovne grupe: privremene i stalne strategije. Koncept ključnih činitelja uspjeha uspješno se primjenjuje već više od 40 godina, pogotovo u području strateškog upravljanja i u području upravljanja projektima, a veliku je primjenu našao u upravljanju građevinskim projektima. Stoga se ovim istraživanjem željelo ispitati postoji li međuovisnost između ključnih činitelja uspjeha karakterističnih za internacionalne projekte se odabirom poslovne strategije nastupa na inozemnom tržištu, kao i na izvršenje poduzeća. Istraživanje je provedeno dubinskim intervjuima sa 35 hrvatskih građevinskih poduzeća koja su ostvarivala prihode iz inozemstva unazad 10 godina. Analiza dobivenih podataka potvrdila je postojanje međuovisnosti između pojedinih ključnih činitelja uspjeha i odabira strategije nastupa na inozemnim tržištima, pokazavši kako zadovoljenje ključnih činitelja uspjeha povezanih sa projektom implicira na korištenje privremenih strategija, dok su za stalne poslovne strategije puno više ključni eksterni činitelji uspjeha. Zaključci teorijskog dijela ove disertacije i prihvaćene hipoteze empirijskog istraživanja potvrđuju relevantnost korištenja koncepta ključnih činitelja uspjeha u definiranju poslovne strategije nastupa na inozemnim tržištima za građevinska poduzeća, koje će doprinijeti razvoju poslovanja na globalnom tržištu za hrvatska građevinska poduzeća, kao i poboljšanju internacionalnog izvršenja njihova poslovanja.
Ključne riječiključni činitelji uspjeha internacionalizacija poslovanja strategije nastupa na inozemnim tržištima građevinska poduzeća izvršenje poslovanja
Naslov na drugom jeziku (engleski)Influence of key success factors for construction companies when choosing a business strategy performances on foreign markets
Povjerenstvo za obranuMislav Ante Omazić (predsjednik povjerenstva)
Mariza Katavić (član povjerenstva)
Marijan Cingula (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
UDK330
DRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija. Ekonomska znanost
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjposlijediplomski doktorski
Naziv studijskog programaEkonomija i poslovna ekonomija
Akademski / stručni nazivdoktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija
Kratica akademskog / stručnog nazivadr. sc.
Vrsta radadisertacija
Jezik hrvatski
Datum obrane2016
Verzijaobranjena verzija
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:148:350605
PohranioSilvana Brozović