Abstract | Stalno povećanje fonda slobodnog vremena otvara niz mogućnosti za njegovo produktivno korištenje. Osim humanističkih vrijednosti sportsko - rekreacijske aktivnosti imaju sve veći ekonomski značaj. Slobodno vrijeme i sportsko – rekreacijske aktivnosti međuzavisne su pojave, jer slobodno vrijeme otvara mogućnosti za sportsko - rekreacijske sadržaje, a sportsko - rekreacijske aktivnosti predstavljaju kvalitetno korištenje fonda slobodnog vremena. Sport je složena društvena djelatnost, a sportske organizacije njegov su najznačajniji dio. Sport se temelji na sljedećim načelima: otvorenosti (bez obzira na rasu, spol i političko uvjerenje), dragovoljnosti, etičkim i moralnim načelima, znanstvenim i stručnim spoznajama, i utvrđenim pravilima za pojedine sportove. Sport kao društvena djelatnost predstavlja javno dobro koje se reflektira kroz sljedeće funkcije sporta: zdravstvenu, odgojno - obrazovnu, humanističku, te ekonomsku funkciju.
Primjena multidisciplinarnosti u sportu pred obrazovne institucije postavlja nove izazove pa tako obrazovne institucije koje se bave istraživanjima u području sportske znanosti i njezinom primjenom, jedine mogu odgovoriti izazovu i zadovoljiti potrebe za količinom i kvalitetom potrebnog znanja. Stoga imaju zadaću školovati i osposobljavati trenere i ostale stručne kadrove za potrebe sporta. Sportske aktivnosti i sudionici u sportu pokreću stvaranje novih vrijednosti kroz industriju koja proizvodi sportsku odjeću, obuću i opremu. Poduzeća koja proizvode sportske proizvode trebaju kontinuirano pratiti i analizirati tržišne potrebe te biti spremne na inovacije kako bi osigurala dugoročan razvoj.
Sportski marketing pronalazi svoje temelje u koncepciji marketinga uzimajući pri tom u obzir sve specifičnosti sporta. Područje sporta posebno naglašava marketinške izazove koji se pojavljuju pred marketinškim stručnjacima. Pojava menadžmenta u sportu usko je vezana za razvoj sporta i sportske industrije. Veliku ulogu u razvoju sporta ima razvoj sportskih klubova i liga u kojima se klubovi natječu, te razna turnirska natjecanja. Povećanje broja klubova, natjecatelja te organizacija sportskih turnira, zahtijevali su i odgovarajući menadžment koji bi na primjeren način organizirao sport i sportska natjecanja.
Jedinstvena obilježja sporta utječu na specifičnost menadžmenta u sportu. Da bi sportska organizacija mogla što kvalitetnije planirati svoje aktivnosti, potrebno je utvrditi sportske i poslovne ciljeve koji su međusobno povezani. Stoga je za njihovu realizaciju potrebna kvalitetna koordinacija svih funkcija menadžmenta. Menadžment u sportu proces je kojim se, uz pomoć kordinacije aktivnosti drugih ljudi, ostvaruju utvrđeni ciljevi organizacije. Hrvatska ima izuzetne komparativne prednosti za razvoj različitih oblika sportskog turizma. Tome pogoduju i trendovi suvremene turističke potražnje, posebno iz zapadnoeuropskih zemalja koje gravitiraju Hrvatskoj. Za budućnost sportskog turizma u Hrvatskoj potrebno je unaprijediti turističko - sportsku ponudu kvalitetnim objektima i sadržajima prema suvremenim zahtjevima turističke potražnje.
Primarno istraživanje menadžmenta sportskih organizacija u Hrvatskoj pokazuje da razvijenost funkcija menadžmenta i znanja, i vještine menadžera imaju značajan utjecaj na sportsku i financijsku uspješnost sportskih organizacija. Primjena odgovarajućeg modela menadžmenta može imati značajan utjecaj na povećanje sportske i financijske uspješnosti sportskih organizacija. Za kreiranje modela menadžmenta potrebno je utvrditi: očekivanja interesno - utjecajnih skupina od sportske organizacije, kriterije uspješnosti sportskih organizacija, menadžerske aktivnosti i zadatke za ispunjenje kriterija, te pokazatelje uspješnosti sportskih organizacija. |