doctoral thesis
Healthy lifestyle - a determinant of customer value amongst tourists

Ana Težak Damijanić (2014)
Sveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
Metadata
TitleZdrav životni stil - odrednica vrijednosti za potrošače na turističkom tržištu
AuthorAna Težak Damijanić
Mentor(s)Bruno Grbac
Abstract
Vrijednost za potrošaca na turistickom tržištu može biti ishodište za ostvarivanje konkurentske prednosti turistickih poslovnih subjekata i na osnovi toga od posebne teoretske i prakticne važnosti. Stvaranje i isporuka vrijednosti potrošacima na turistickom tržištu ostvaruje se kroz niz medusobno povezanih marketinških aktivnosti, ali sama koordinacija tih aktivnosti ne osigurava odgovor na pitanje što je za potrošaca na turistickom tržištu vrijednost. To dovodi do problema u definiranju vrijednosti za potrošaca na turistickom tržištu. Vrijednost se razlikuje ovisno o karakteristikama potrošaca na ciljnom tržištu. Jedno od polazišta pri utvrdivanju vrijednosti je promatranje životnog stila. Ponašanje potrošaca na turistickom tržištu odredeno je njihovim vecim ili manjim interesom za odredenu potrošnju proizvoda ili usluga pa je moguce razlikovati više životnih stilova. Zadnjih godina briga za ocuvanje zdravlja, odnosno zdrav životni stil poprima sve veci znacaj. Zdrav životni stil utjece na motivacijske faktore potrošaca koji imaju utjecaj na vrijednost za potrošaca na turistickom tržištu. Za potrebe doktorske disertacije, provedeno je primarno istraživanje na uzorku wellness potrošaca na turistickom tržištu. Kao instrument za prikupljanje podataka izraden je upitnik koji obuhvaca: konstrukt zdrava životnog stila, konstrukt vrijednosti za potrošaca na turistickom tržištu, motivacijske faktore potrošaca na turistickom tržištu i karakteristike povezane s uzorkom. Upitnik je testiran u preliminarnom istraživanju te su izvršene manje izmjene. Pri obradi podataka dobivenih na temelju istraživanja primjenjuju se jednovarijantne, dvovarijantne i viševarijantne statisticke analize. S ciljem reduciranja broja varijabli te utvrdivanja dimenzija konstrukta zdrava životnog stila, motivacijskih faktora potrošaca na turistickom tržištu te konstrukta vrijednosti za potrošaca na turistickom tržištu provodi se više eksploratornih faktorskih analiza. Pri dokazivanju temeljne i pomocnih hipoteza, primjenjuje se niz regresijskih procjena parametara te se provode odgovarajuca testiranja i modifikacije pojedinih modela. Empirijskim istraživanjem potvrduje se da zdrav životni stil izravno utjece na intrinzicne i ekstrinzicne motivacijske faktore wellness potrošaca na turistickom tržištu te da intrinzicni i ekstrinzicni motivacijski faktori izravno utjecu na vrijednost za potrošaca na turistickom tržištu.
Keywordshealth tourism tourism market
Parallel title (English)Healthy lifestyle - a determinant of customer value amongst tourists
Committee MembersIvan Mencer (committee chairperson)
Bruno Grbac (committee member)
Marcel Meler (committee member)
GranterSveučilište u Rijeci
Ekonomski fakultet
PlaceRijeka
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
UDK338.48
SOCIAL SCIENCES
Tourism
Study programme typeuniversity
Study levelpostgraduate
Study programmeEconomics and Business Economics
Academic title abbreviationdr.sc.
Genredoctoral thesis
Language Croatian
Defense date2014-06-12
Parallel abstract (English)
Customer value amongst tourists may serve as a basis in achieving competitive advantage for tourism business entities. Therefore, it is of special theoretical and practical value. Value creation and delivery is done through a series of interrelated marketing activities, but focusing on coordinating those activities does not provide an answer to what a tourist perceives as a value. Therefore, an important issue in customer value amongst tourists is a definition of customer value itself. Customer value differs based on various customer characteristics of a particular target segment. Healthy lifestyle may be used as a determinant of customer value. Customer behaviour amongst tourists is determined by a certain level of interest related to the consumption of products/services, which is the basis of different lifestyles. Health preservation as a main motive for choosing a healthy lifestyle is becoming very important in recent years. Healthy lifestyle influences consumers’ motivational factors which influence customer value amongst tourists. For the purpose of writing the dissertation, an empirical research was conducted on a sample of wellness tourists. A questionnaire was constructed as an instrument for gathering data. It consists of the following: healthy lifestyle construct, customer value amongst tourists construct, motivational factors and various characteristics related to the sample. The questionnaire was pretested and minor modifications were made. Data were processed using univariate and multivariate statistical methods. For the purpose of the data reduction and determination of the structure a series of exploratory factor analysis were conducted. A regression analysis was used for testing auxiliary and main hypothesis. Appropriate tests for each model were done and a few models were modified. The results obtained confirm that healthy lifestyle has a direct influence on push and pull motivational factors, and that push and pull motivational factors have direct influence on customer value amongst tourists.
Descriptors
(NSK Kontrolirani rječnik)
Parallel keywords (Croatian)zdravstveni turizam turističko tržište
Versionaccepted version
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Noteaccepted version
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:300906
CommitterVesna Knez